
Nyírségi Tanácsadó Műhely
Szolgáltatásaink
PSZICHOTERÁPIA
A pszichoterápia lelki eredetű és jellegű betegségek, zavarok, tünetek gyógyítására, állapotrendezésére törekszik. Rendszeres találkozások révén, pszichológiai eszközökkel segíti a viselkedés, illetve a lelkiállapot megváltoztatását. Mivel egy hosszabb folyamatról beszélünk, több fázisra tagolódik. Az első interjú során a kliens életútjának, alapvető mentális működésének feltérképezése zajlik, melynek során azt is megvizsgáljuk, tudunk–e együtt dolgozni. Ekkor természetesen mind a két fél mondhat nemet. A második szakaszban különböző diagnosztikai tesztek felvétele történik, majd ezután kerül sor a terápiára, melyben az eddigi tapasztalatokat felhasználva, egy új, tünetektől mentes pszichés működés kialakítása valósul meg.

TANÁCSADÁS
Különböző döntési helyzetek, konfliktusok és élethelyzeti elakadások esetén a tanácsadás is segítséget nyújthat. A problémák alapos megbeszélése után a pszichológus többféle megoldást javasolhat. Van, amikor információadás, illetve a feltett kérdések megválaszolása is elegendő egy-egy probléma enyhítésére, olykor viszont nélkülözhetetlen a negatív érzelmek, indulatok felszínre hozása és levezetése. A tanácsadás során a probléma megoldásán, csillapításán túl fejlődik a személyiség, az önismeret, kialakul egy személyes hatékonyság és megküzdési képesség, továbbá az életvezetésben pozitív változások következnek be.

SPORTPSZICHOLÓGIA
A sportpszichológia többek között a sportolók mentális állapotának felmérésével és fejlesztésével foglalkozik. A kiinduló helyzet és a sportoló személyiségének megismerése után közösen határozzuk meg
az elérendő célokat. A tanácsadást egyénre szabott beszélgetések alkotják. Itt a sportolók olyan módszereket és technikákat sajátítanak el, amelyek hozzásegítik őket a sporthoz kapcsolódó céljaik eléréséhez. A tanácsadás része lehet a szülőkkel és az edzővel folyatatott konzultáció is. A közös sportpszichológiai munka hossza a minimális 3-5 alkalomtól a több éves, folyamatos felkészülésig terjedhet. Sport- és teljesítménypszichológiai módszereket nem csak sportolók, hanem pl. előadó művészek, orvoscsoportok is igénybe vesznek.

HR TANÁCSADÁS, SZERVEZETFEJLESZTÉS, TRÉNING
HR folyamatok és rendszerek kialakítása, felülvizsgálata és hatékonyság növelése. Rugalmas cégspecifikus megoldások kidolgozása a munkavállalók felvételéhez, beléptetéséhez és megtartásához kapcsolódóan. Munkavállalói elégedettség növelése szervezetfejlesztési eszközökkel. Juttatási elemek tervezése és optimalizációja. Munkáltatói arculat, employeer branding stratégia kialakítása és a megvalósítás támogatása. Vállalati tréningek tartása egyéni igények alapján, pl. csapatépítés, önismeret, kommunikáció-fejlesztés, konfliktuskezelés.

CSOPORTOS FOGLALKOZÁSOK
Csoportos formában is történhetnek a pszichológiai, gyógypedagógiai, logopédiai és fejlesztőpedagógiai foglalkozások, amennyiben a probléma jellege és a személyek életkora ezt lehetővé teszi, amit mindig az adott szakember dönt el. Pszichológusaink ezenkívül indítanak csapatépítő tréningeket, valamint készségfejlesztő csoportokat, például kommunikáció-fejlesztés, konfliktuskezelés, vagy önismeret témakörökben.
A csoportos foglalkozások azért is hasznosak, mert a résztvevők tapasztalatot szerezhetnek saját viselkedésükről, visszajelzést adhatnak és fogadhatnak a többi csoporttag segítségével, továbbá érzékenyebbé válhatnak mások érzései iránt, és a tapasztaltakból új ismeretet, készséget sajátíthatnak el.

LOGOPÉDIAI TERÁPIA
A logopédia a beszéd, a nyelv és a kommunikáció különböző zavaraival foglalkozik. Ide tartozik az is, ha egy gyermek például a „r” hangot „l” hanggal helyettesíti, de az is, ha nehézségei vannak az anyanyelve vagy az olvasás elsajátításában. A terápiás folyamat mindig az állapot megismerésével kezdődik, amelynek része a klienssel vagy a szülővel történő személyes megbeszélés, valamint a részletes, célzott logopédiai vizsgálat. Műhelyünk logopédiai szolgáltatásai közül jelenleg az alábbiakat vehetik igénybe>

GYÓGYPEDAGÓGIAI TERÁPIA
A gyógypedagógiai szolgáltatásunkat elsősorban azoknak a sajátos nevelési igényű gyermekeknek tudjuk biztosítani, akik enyhe intellektuális képességzavarban érintettek (tanulásban akadályozott/enyhén értelmi fogyatékos gyermekek). Ezekkel a gyermekekkel az intézményes nevelés során előfordul, hogy nem minden esetben kapják meg a megfelelő óraszámú egyéni fejlesztést. Szolgáltatásunkkal ennek a hátránynak a kompenzálásában tudunk segítséget nyújtani a képességek célzott fejlesztésével (pl. kognitív, kommunikációs, orientációs területeken).

KORAI FEJLESZTÉS
A korai fejlesztés olyan terápia, ahol a szülő is részt vesz a foglalkozásokon, és aktívan közreműködik az elsajátított módszerek mindennapos alkalmazásában. 0-3 éves korig a mozgás-beszéd-gondolkodás egymásra hatását használjuk ki. Korai fejlesztésre azoknak a gyermekeknek van szükségük, akiknek fejlődése eltér a velük azonos korúakétól. Elmaradás mutatkozhat a mozgás-, az értelmi, a hallás- és látás-, a beszéd és nyelvi, a szociális- és érzelmi fejlődés, vagy a viselkedés területén. Problémát jelezhet, ha a gyermeknél étkezéssel, alvással és szobatisztasággal kapcsolatos gondok jelentkeznek. Célunk, hogy mire a gyermek betölti a 3 évet óvodába való beilleszkedése zavartalanul működjön, társaival tudjon együtt játszani, szót fogadjon. 3 éves kor után is javasolhatják a korai fejlesztés folytatását, ez esetben azon dolgozunk, hogy minél előbb közösségbe mehessen a gyermek, és ott sikerélményei legyenek, képességeit kibontakoztathassa.

ALAPOZÓ MOZGÁSTERÁPIA
Az alapozó torna egy idegrendszert stimuláló, idegrendszert érlelő mozgásterápia. Javasoljuk abban az esetben, ha a szülők tudják, hogy a kicsi nem kúszott, nem mászott, vagy rendkívül rövid ideig végezte ezeket a mozgásokat; ügyetlen még a rajzolásban, színezésben, vagy teljesen elutasítja a papír-ceruza helyzetet; fél a magasban, nem szeret hintázni, mászókázni, vagy épp ellenkezőleg, nem lehet őt leállítani a pörgésben, emiatt gyakran szerez sérüléseket, veszélybe sodorja magát; még mindig mindkét kezét használja evéskor, vágáskor, rajzoláskor. A terápia öt éves kortól ajánlott.


FEJLESZTŐ FOGLALKOZÁSOK
Amennyiben gyermekének valamilyen képességfejlesztésre van szüksége az iskolába lépés előtt vagy iskolás korban, de nem sajátos nevelési igényű, várjuk jelentkezését. A fejlesztésre egy vagy több területen is szükség lehet (pl. írásmozgás-koordináció, beszédészlelés, szövegértés, emlékezet stb.). Az olvasás-írástanulás során és a matematikában gyengébben teljesítő gyermekeknek is szakszerű segítséget nyújtunk, azonban fontosnak tartjuk kiemelni, hogy szolgáltatásunk nem korrepetációra, hanem az egyéni képességfejlesztésre irányul.
